29 Nisan 2009 Çarşamba

mısır tanesi

Hayatıma yön veren bir şarkı "head shoulders knees and toes" evet bu şarkı hayatıma ikinci anaokulumla girdi. Asıl bahsetmek istediğim ilk ana okulum, kötüydü evet ama bunu empati falan kurmanız için yazmıyorum, 5 yaşımda ne kadar sevimli olduğumdan çiçekler ve kelebeklerden oluşan bir canlı olduğumudan falan bahsetmeyeceğim, öyle de değildim zaten. Şu an böyle bir insan olmamda büyük rol oynayan ilk ana okuluma teşekkür etmek istiyorum önceden. Neler oldu peki şöyle başlamalıyım çok süper arkadaşlarım vardı, kendi çaplarında şirin olabilirlerdi ama ben onların iç yüzleriyle tanıştım. Okulun ilk günleriydi ve evcilik oynuyorduk benden doğmamış bir çocuğu oynamam istendi.. Evet çok sevilmediğim açıktı ama neyse ki ilerleyen dakikalarda doğmam gerekiyordu. Bir kez daha doğma fikri beni pek heyecanlandırmadı hayır, o sıralarda "elimde olsa zaten doğmazdım" gibi bir düşüncem olmasa da bebek olmak eğlenceli değildi. Bebekler kakalı, kusmuklu ve gürültülüydü, sonradan yetişkinlerin de böyle olduğunu gördüm ve alıştım. Şimdi doğmamış bir çocuğu oynayabilirim herhalde. Neyse o sırada sıkıldım ve oynamadım, beni öğretmene şikayet ettiler, öğretmen benimle konuştu oynamam için ısrar etti, ben anlam veremedim ve kendimce akıllıca bir savunma yaptım ve öğretmen olgun bir bayan olduğu için bana küstü. Gerçekten bunu yaptı. Ve atlattım. Bunu atlattım fakat zorunlu öğle uykularını ve bir gün bir çocuğun altına işemesini ve sidik kokulu bir odada uyumak zorunda kalmayı atlatamadım. Daha kötüsü de her gün video saatinde Sevimli Ayılar izleniyordu kötü kısım bu değildi birileri gerizekalıydı ve her gün kısıtlı video saatinin sonunda sevimli ayıların aynı yerinde kaset durduruluyor ve sonraki gün baştan izleniyordu. Sevimli ayıların başına ne geldiğini hiç öğrenemedim. Belki de bu yüzdendir her gün okula gitmeden ağladım. Annemin söylediğine göre müdür bize yemeğe gelmiş karısıyla. Bir vazo getirmişler mavi camdan. Hala duruyor. Dekoratif. Nazik insanlar. İkinci ana okulum gerçekten travmatik ilk okul deneyimimin izlerini sildi en azından denedi allah razı olsun. Ondan da bahsederim bir gün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder